fredag, september 26, 2008

Välkomstfest

Igår skulle det vara välkomstfest för mig, och avskedsfest för Tsukahara-san, som ska vara mammaledig. Vi fick ut mail om var det skulle vara, komplett med karta, och vad det skulle kosta och att vi skulle gå tillsammans från kontoret klockan 18:45. Klockan 18:30 reste sig Tsukahara-san och gick, men alla andra satt kvar. Klockan 18:50 satt fortfarande alla kvar. Jag visste ju inte vilka som ville gå på välkomstfest och inte, speciellt med tanke på att det kostade en slant, och just därför ville jag inte gärna fråga heller. Festen skulle börja vid sju, så fem i tänkte jag att, nja, jag får väl försöka hitta dit själv.

Sagt och gjort, jag memorerade kartan och pinnade iväg. Jag var ganska stressad och i sanningens namn lite ledsen också. Jag funderade lite på hur pinsamt det skulle bli om jag inte hittade och missade min egen välkomstfest, samtidigt som jag tänkte att eftersom ingen verkade vara intresserad av att gå på den så kanske inte så många skulle märka det.

Nå, jag lyckades hitta i alla fall, och utanför stod en kille och frågade om jag möjligtvis var jag. Det sa jag att jag var. Så han visade mig in till ett stort bord där min chef och Tsukahara-san och några till satt. Faktum är att jag blev så översvallande välkomnad att jag genast glömde bort att jag var stressad och besviken. Så småningom dök resten av arbetskamraterna upp, och fick sig lite bassningar över att de släppt iväg mig på egen hand innan maten och ölet kom. Det var en fantastisk fest och jag hade jättetrevligt. Jag blev grundligt intervjuad om allt mellan himmel och jord, och alla var glada och trevliga. På det hela taget var det en väldigt trevlig fest och jag kände mig väldigt välkommen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.