lördag, september 20, 2008

Stranger in a strange land

Jo, det är ju så enkelt. Jag bor i en "servicelägenhet", ett rum i ett lägenhetshotell, som är runt 20 kvadratmeter, sägs det. Med dusch, bad och toalett, samt ett litet kök, innebär det att har man gått in så får man backa ut.
I dethär rummet finns en AC, naturligtvis, och den har jag antagligen lyckats köra lite väl hårt, för jag har en förkylning som verkar utomjordisk, men förmodligen på sin höjd är utomeuropeisk.

Jag har, precis som förra gången jag var här, tittat på ett tjog lägenheter, och denhär gången har jag lyckats hitta två som verkar mer intressanta än andra, och jag har berättat det för mäklarna. Det som är mest intressant är en etagelägenhet på 51 kvadrat i Shinagawa, ett stenkast från kontoret i ett sött område, och det andra är en taklägenhet i Meguro på 38 kvadrat med fin utsikt över en park. Jag hoppas på någon av dem. I vilket fall som helst vill jag ut från dethär stället snarast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.