lördag, september 27, 2008

Ultimata maten

Jag har skrivit ganska lite om mat, mycket för att jag varit förkyld. Vad jag därmed underlåtit att säga att jag hittat något fantastiskt. Tänk råbiff, fast tonfisk. Det ser ut som råbiff, serveras som råbiff och smakar misstänkt likt råbiff, men är tonfisk. Det är makalöst. Det är helt fantastiskt. Det serveras alltså nästan precis som råbiff - med äggula, wasabi-majonäs som smakar precis som senapssåsen pappa gör till lutfisken, och hackad vårlök.

Tänk dig sen att det finns en sushivariant av detta - en gunkan sushi med ris i botten, tonfiskråbiff ovanpå, nori runtom, vakteläggula och hackad vårlök. Det kan vara den ultimata maten. Faktum är att det var så gott att jag blev gråtfärdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.