fredag, juni 26, 2009

Syrgastält, schmyrgastält

Jag har ett tydligt minne från när jag var så liten att jag läste KP. En artikel som gjorde intryck på mig var om Michael Jackson. Det kan ha varit i samma veva som jag fick ett kassettband innehållandes BAD, piratkopierad, av en av mina äldre kusiner. Artikeln innehöll en beskrivning av Neverland Ranch, där man bland annat beskrev att Michael Jackson sov i ett syrgastält, för att han trodde att det skulle göra att han skulle leva extremt länge. Om det, minns jag, tänkte jag två saker:

1) Om han nu har ett så enormt hus - varför, oh, varför, väljer han att sova i ett tält?

2) Det där med syrgas som livsförlängade behandling måste väl vara nys?

I DN möts jag av dagens stora nyhet. Det ger åtminstone svar på den andra frågan.

Kan vi nu hitta fokus igen och få höra nyheterna om Iran?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.