onsdag, januari 28, 2009

Sammanfattning

Jag ska inte klaga. Jag har hört hur det är i Lund, med regn och slask och natt dygnet runt, halka och dimma och kyla. Så är det inte här. Låt mig berätta hur det är här.

Förra veckan gick jag kurs. Kursinnehållet var tänkt att täcka två dagar, men vi gick kursen i fyra dagar, för att tolkarna skulle hinna med att tolka innehållet från Japanska till Engelska. Tolkarna var tappra och duktiga, men de är inte programmerare och känner inte till relationerna mellan klasser, objekt och instanser, och det hela blev stundom tämligen förvirrande. Taget i beräkningen även att kursen i sig och i originaltappning var långsam och innehållslös så hade jag och mina olyckskamrater fyra dagar infernalisk leda.

Det faktum att ens tid ägnas på heltid åt att gå kurs påverkar inte på något sätt förväntningarna på resultatet av ens ordinarie arbete. Därför gäller det att försöka vakna till framåt kvällen så att det vanliga arbetet kan utföras framåt natten.

Sedan dess har jag varit ganska trött.

Utetemperatur 6 grader, innetemperatur på jobbet 27 grader, innetemperatur hemma 14 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.