onsdag, april 14, 2010

Jordbävningar

Det var åtminstone tre jordbävningar under de två veckor som barnen och jag var i Tokyo den här gången (jag hoppas återkomma till vår vistelse vid senare tillfälle). Jag missade den jordbävning som skakade Skåne 2008 eftersom jag höll på att vakna och inte hade riktig koll på världen eller mig själv Därför har jag undrat hur man vet att det är just jordbävning (om inte huset rasar samman eller något annat lika dramatiskt händer) När golvet i lägenheten i Meguro börjarde skaka i sidled blev jag därför lite exalterad eftersom jag insåg att det var just jordbävning. Det var ytterligare en den dagen, fast då trodde jag att det var tvättmaskinen som centrifugerade. När vi var på flygplatsen för att åka hem var det en till. Den märkte jag inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.