fredag, februari 26, 2010

Andra broar

Den som någorlunda regelbundet läser det som skrivs på den här bloggen kan lätt få för sig att det bara finns en bro i Tokyo - Regnbågsbron. Här följer därför ett urval andra broar.En bro med rejäl översvämningsmån. Något att tänka på vid beräkning av 100-årsregn. Jag måste tyvärr erkänna att jag glömt var den här bilden är tagen. Räcket är gjuten betong, mönstrad som grenar. De vittrar tyvärr sönder eller skadas på annat sätt och ersätts av plast i stor utsträckning, med ett inte tillfredsställande resultat. Inne i Kejsarens Östra trädgård finns den här vackert välvda bron. In i denna fantastiska park (jag vet att jag tjatar) kommer man över den här bron.Man måste inte nödvändigtvis vara klädd så här.

3 kommentarer:

  1. Andra bilden är från parken i Hiroo. Här är en bild till på samma bro, fast ur en annan vinkel: Bro i Hiroo

    SvaraRadera
  2. Tack :) Dit vill vi gå i mars.

    SvaraRadera
  3. Det tvivlar jag på, men vi kan ta tunnelbanan.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.