onsdag, februari 25, 2009

Exilmiddag

Ute i Kawasaki härom veckan hamnade jag i diskussion med en svensk och en italienare om vad vi saknade mest från Europa. Det vi kom överens om insåg jag så småningom att jag nog kunde få tag på här, trots allt, så jag plockade hem dem till mig för att dämpa den värsta saknaden.

Gruyère, emmentaler, gorgonzola, parmesan, feta, cheddar (med rosmarin!), camembert och portvin. Där till Henjinsans hembakade bröd, avocado, pistagenötter och så lite rosa bubbel för den goda sakens skull.

Ibland är livet i exil kungligt!

4 kommentarer:

  1. hmmm, och jag som trodde det var något annat du saknade mest...

    SvaraRadera
  2. men nu handlade det ju om vad vi saknade mest från europa, inte vad vi saknar mest i hela världen...

    SvaraRadera
  3. Ca-ca-ca-ca-CAVA!!! Skönt att se att du håller den rosa fanan högt!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.